ALGEMENE VOORWAARDEN
Algemene voorwaarden voor dienstverlening Assistent in Zorg sinds 27-07-2015 gevestigd te Nuenen.
Artikel 1 Algemeen
1.1 Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder de gebruiker: Assistent in Zorg;
onder opdrachtgever: de wederpartij van gebruiker, te weten de cliënt(e)
of diens vertegenwoordiger.
1.2 Toepassing van de algemene voorwaarden: Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen gebruiker en opdrachtgever waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
1.3 De gebruiker verstrekt opdrachtgever desgewenst een afschrift van de algemene voorwaarden en informeert deze tijdig over eventuele wijzigingen.
Artikel 2 Offertes
2.1 Op verzoek kan een offerte uitgebracht worden, waarvoor de volgende bepaling geldt: de door gebruiker gemaakte offerte is vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Gebruiker is slechts aan de offerte gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij binnen 30 dagen schriftelijk wordt bevestigd.
Artikel 3 Uitvoering van het dienstverleningscontract
3.1 Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap.
3.2 De opdrachtgever stelt de dienstverlener in de gelegenheid om volgens de door de dienstaanbieder vast te stellen richtlijnen op het gebied van veiligheid, hygiëne en lichamelijke belasting haar taken te kunnen uitvoeren.
3.3 De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van deugdelijke materialen en hulpmiddelen.
3.4 De opdrachtgever dient algemeen aanvaardbare omgangsvormen te hanteren en discriminatie en|of intimidatie achterwege te laten.
3.5 De opdrachtgever is verplicht melding te maken van voor de dienstverlener relevante persoonlijke omstandigheden.
3.6 Bij het niet nakomen van bovenstaande verplichtingen genoemd in de leden 2 tot en met 4 van dit artikel, kan de zorgverlening met onmiddellijke ingang worden beëindigd.
3.7 Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook, doordat gebruiker uit is gegaan van de door opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
Artikel 4 Contractduur
4.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
Artikel 5 Wijziging van de overeenkomst
5.1 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, wordt in overleg een termijn gekozen waarop de wijzigingen in de uitvoering van de diensten gerealiseerd zullen gaan worden.
Artikel 6 Beëindiging van de zorgovereenkomst
6.1 Beide partijen kunnen ten allen tijde overeenkomst schriftelijk opzeggen. Partijen dienen in dat geval een opzegtermijn van tenminste 1 maand in acht te nemen. Uitgezonderd zijn onvoorziene omstandigheden, te weten opname in een ziekenhuis of overlijden van de opdrachtgever.
6.2 Bij een tussentijdse onderbreking van de werkzaamheden dient minimaal 48 uur van tevoren een afzegging plaats te vinden. Het afgesproken tarief wordt altijd doorberekend, uitgezonderd onvoorziene omstandigheden zoals omschreven in lid 1 van artikel 6. In alle andere gevallen biedt Assistent in Zorg de mogelijkheid om afgesproken werkdagen en -tijden in overleg in te halen, mits dit ingepland kan worden in het dienstrooster van de betreffende medewerker.
6.3 Opzegging van de overeenkomst door gebruiker vindt plaats indien door de opdrachtgever niet wordt voldaan aan de gestelde eisen conform de Arbo-wet en de bepalingen zoals genoemd in Artikel 3.2, 3.3, 3.4.
Artikel 7 Privacyreglement
7.1 Ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de opdrachtgever hanteert de dienstverlener een privacyreglement dat aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens voldoet.
Artikel 8 Klachtenregeling
8.1 Dienstverlener streeft een zorgvuldige uitvoering na van de dienstverlening. Ondanks de beoogde zorgvuldigheid kan de cliënt een klacht hebben over de dienstverlening.
8.2 Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen, schriftelijk te worden gemeld aan gebruiker.
Artikel 9 Tarieven
9.1 De door de opdrachtgever aan gebruiker verschuldigde tarief voor de geleverde diensten wordt bepaald door het geldende tarief. Deze tarieven zijn onderhevig aan wijzigingen, maar deze moeten uiterlijk 1 maand van tevoren door gebruiker bekend gemaakt worden aan opdrachtgever.
9.2 Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium overeenkomen.
9.3 Bij opdrachten met een looptijd van meer dan 30 dagen zullen de verschuldigde kosten periodiek in rekening worden gebracht door middel van maandelijkse facturering.
Artikel 10 Betaling en in gebreke zijn
10.1Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum.
10.2 Bij niet tijdige betaling is de cliënt een rentevergoeding verschuldigd van 1% per maand, waarbij elk gedeelte van een maand voor een volle maand wordt gerekend. Indien een betaling herinnering verstuurd moet worden, wordt per factuur € 10,00 aan administratiekosten in rekening gebracht.
10.3 Alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, bij niet tijdige betaling zijn voor rekening van opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden daarbij vastgesteld op 15% van het verschuldigde bedrag met een minimum van € 50,00.
Artikel 11 Aansprakelijkheid
11.1 Schadegevallen beneden de € 125 worden niet vergoed, tenzij aantoonbaar sprake is van opzet of grove schuld. De aansprakelijkheid van gebruiker is gemaximaliseerd tot het bedrag waartoe de aansprakelijkheidsverzekering van gebruiker uitkering bij schade verstrekt.
11.2 Indien gebruiker aansprakelijk is, dan is die aansprakelijkheid als volgt begrensd:
De aansprakelijkheid van gebruiker, voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door verzekeraar gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van gebruiker beperkt tot tweemaal de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. In afwijking van hetgeen hierboven in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan 6 maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde honorariumgedeelte. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of haar ondergeschikten. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade.
Artikel 12 Overmacht
12.1 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast wat dat betreft in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, van alle buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop de gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van gebruiker worden daaronder inbegrepen.
12.2 Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat gebruiker haar verbintenis had moeten nakomen.
12.3 Tijdens overmacht worden de verplichtingen van gebruiker opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door gebruiker niet mogelijk is langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
12.4 Indien gebruiker bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het al uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract. Dit geldt echter niet als het al uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel geen zelfstandige waarde heeft.
Artikel 13 Geschillenbeslechting
13.1 Nederlands recht is van toepassing.
Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te Eindhoven. Van toepassing is steeds de laatste gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de onderhavige opdracht.
Assistent in Zorg
Lijsterbesstraat 16
5671 AE Nuenen
Info@AssistentinZorg.nl
K.V.K. Eindhoven nr. 63809176